söndag 21 oktober 2007

nobel square.

Wow vilken helg! Önskar att jag kunde börja om från i fredags och köra helgen på repeat livet ut! Eller kanske hellre göra om det nästa helg!

I fredags gick jag först i skolan. Vi fixade visitkorten till uf-företaget och sen hade vi tre timmars religion. Vi slutade fem över tre och jag missade bussen hem. Tog tjugo i fyra bussen hem och småsprang hem, var hemma sju minuter över fyra Hämtade väskan slängde ner lite knäckebröd och juice innan jag 15 minuter över fyra gick mot bussen igen. Åkte till baka till Osby efter en dryg kvart hemma. Bussen kom till Osby i tid och jag väntade på tåget tillsammans med Samuel, tias och Nicklas. Tågresan dit var rolig och grabbarna gick av i lund, jag fortsatte till Malmö och möttes av malini på centralen. Vi tog stadsbussen hem till henne och jag åt omelett och bulle. Vi tog oss en vinare innan Samuel, Möller, tias, jonte och nicklas kom till lägenheten. Klockan gick fort och hon hade nog hunnit blir ganska mycket innan vi kom ut i malmö. Vi började på Mascot där Scott jobbar. Vi hade trevligt och Jonte blev utslängd. sen fortsatte vi till Chokladfabriken där vi fastnade, jag fattar inte vad vi gjorde där, men det var ju i alla fall fint. Malini försvann och möller och jonte var borta sen länge. Och efter ett kebabställe med reggaemusik skulle Tias, Nicklas och Samuel åka till lund och när jag försökte få tag i malini sa hon bara att hon skulle ringa upp om två minuter i en halvtimme, eller blev det kanske en timme. Samuel stannade kvar med mej och väntade och de andra två tog bussen. När samuel hade missat två bussar sa jag till honom att han kunde sova hos malini. Så vi gick för att få tag på malini och hittade henne utanför chokladfabriken. :) Vi gick hem och sov tre personer i en 120 säng.


Sen blev det frukost och gitarr innan samuel försvann. sen åt jag och malini igen innan gick ut på stan. provade lite glasögon och sen var det tänkt att jag skulle åka hem. Men sen blev det ännu mer shopping och jag missade tåget så jag tänkte att jag skulle ta åttatåget, men det blev det inte heller. Jag blev stoppad på stan av två tjejer. de tyckte att jag hade en annorlunda fin klädstil och de höll på med ett projekt i skolan och ville ta en bild på mej! sånt gläder mej! :) Sen gick vi till metro och satt ute och drack kaffe. det var mysigt. vi fortsatte hem till m och köpte grönsaker hos malik. vi åt lite grönsaker och dipp och sen blev klockan helt plötsligt nio. Jag tog stadsbussen till centralen och åkte hem med tiotåget. det var dött och tomt. och jag ville inte hem. Pappa hämtade mej i osby och inatt har jag sovit själv i min 105 säng. det vare betydligt skönare än igår natt. Nu ska jag försöka ta mej ut i det kalla vädret och måla lite på huset.

Jag är ledig idag och det kan inte bli bättre, eller jo. Jag har fått ont i halsen, men det är sånt man får ta när man har haft en sådan bra helg!


/lindie.

Inga kommentarer: