söndag 28 oktober 2007

the loneliest city of all.

Det har varit en ganska bra helg ändå. Jag hade förväntat mej en tråkig och då kan det ju bara bli bättre. Fredagen blev lugn och det var skönt. Igår morse blev det tidigt upp igen. Jag åkte till malmö igen med mostrarna mamma och linnea. De skulle se malinis lägenhet för de hade inte gjort det än. det blev lunch och lite rundor på stan. Det enda jag köpte var en skokräm till min jacka, det kanske jag skulle fixa nu! :D En chai på mocca innan vi åkte tillbaka till lönsboda igen. Väl hemma var det cirka 45 minuter tills jag skulle börja jobba och jag var dödstrött. Jag orkade i alla fall hela kvällen ut!

Jag och Liza var på statoil och köpte majonäs, hon i kassan påpekade att alla var inne och köpte groggvirke utom vi, som köpte majonäs. :) Åkte tillbaka till granada och gjorde knappt nånting förrän det började komma lite folk. Det blev väldigt lite folk där och det fanns inget att göra. trist! Men sen kom en höjdpunkt som gjorde mej glad, men jag säger inte vad! hihi.

När vi trokat alla bord ätiti en burgare och hämtat lönen gick vi ut till bilen och sen blev det en runda till högsma. Liza skjutsade några hem och jag var på safari. vi såg en fågel, en hare, en räv, ett rådjur och en varg! nej det sista stämde inte riktigt, men jag tyckte att det var en varg först. Det var en schäfer ute på vägen klockan tre på natten, eller nu blev det ju två eftersom det är vintertid. Jag blev trots allt lite förvirrade av det där igår. idag är det solklart! Jag vaknade klockan halv nio, det vill säga. halv åtta (?) vafan, jag gick ju och la mej klockan halv fyra, om inte senare. Jag var klarvaken och tänkte gå upp, men sen låg jag lite till och somnade och vaknade inte förrän halv tolv. eller nu blir det ju halv elva! aah, förvirrande trots allt.

Idag har jag bara tagit det lugnt och så ska jag fortsätta nästan hela veckan ut! för det är ju lov! :D men det behöver ju inte betyda att man är ledg, ör det är jag inte. jag har inte en ledig stund över.

ciao!
/lindie.

2 kommentarer:

Anonym sa...

det var soft att jobba igår.. vad var kvällens höjdpunkt för nått?? :O vet jag det??

linda sa...

ja, men nästan lite trist! Kvällens höjdpunkt! nope du vet inte! men jag vet! hihihi