måndag 3 december 2007

till ukraina.

Jag trodde först att jag hade rökt bort allt mitt engagemang
Supit bort förmågan att bli förälskad, eller kär
Men det går inte att ta miste på den här känslan
Även fast jag aldrig förr känt nånting i närheten av det här
Vi pratade med varandra första gången på nyårsafton
Hemma hos min polare, ni vet vem det är, Calle Thörn
Jag såg direkt att du var dubbelt så cool som jag, och fatta, du var klart mycket sötare än typ en nallebjörn
Jag gick fram till dig och sa nåt i stil med det här:
Tjena, jag heter Simon Gärdenfors, hej
Kom igen nu, skulle inte du kunna bli lite såhär du vet, attraherad eller bara intresserad av mig?Det är bara att ta mig baby, du behöver inte oroa dig för nånting
För jag lovar att alltid bara vara din
Slappna av, ta det lugnt, flumma ut, släpp loss, vibba in
Kind emot kind
Kind emot kind
Kind emot kind
Kind emot kind
Jag försökte fånga din blick en gång till, och en gång till, men jag får ingen respons från dig för du är helt iskall
Du kan väl åtminstone låta mig få en chans i alla fall, ge mig ett finger så tar jag hela handen fan, jag är ball
Jag tänkte att vi kanske kunde bli ihop med varandra
Och tillsammans skulle vi kunna ha så jävla mycket kul
Jag är en riktigt bra kille, skojar inte om såna saker
Kan lita på det, och jag är långt ifrån ful
Jag är rolig
Häftig
Begåvad, lugn, mjuk, sexig
Intelligent
Snygg
Charmig, tuff, söt, spexig
Kolla på mig nu då
Kolla
Du kan väl inte säga att du tycker illa om det du ser!
Men helt ärligt talat, oss emellan
Så kan jag avslöja det att jag absolut inte är nåt emot vad du är
Kind emot kind
Kind emot kind
Kind emot kind
Kind emot kind
Jag skulle kunna sätta över fem spänn på att du aldrig kommer hitta nån annan kille som är läckrare
Nån som är perfektare, helt enkelt
En lirare, rappare, serietecknare
Okej, jag tänker inte tjata eller försöka övertala dig
Jag sticker nu, hejdå, vi kanske ses i svängen
Och en sak till:
Glömde jag förresten nämna det här med att jag är helt sjukt grym i sängen?
Vad som hände sen det vet jag inte riktigt
Det är inte så viktigt
Det tror jag dessutom att jag faktiskt glömt bort
Eller nej förresten, jag ångrar mig, tar tillbaks
Det där sa jag mest liksom för att försöka göra en lång historia kort
Men jag kan berätta att allting flöt på exakt på den vägen som jag hade hoppats på att det skulle gå
Och jag är säker på att vi kommer vara tillsammans med varandra i alla fall i minst över hundra år
Kind emot kind
Kind emot kind
Kind emot kind
Kind emot kind
Allting känns så självklart och okomplicerat nu när jag sitter här och bara tänker på dig
Jag kan till och med relatera till låtar, som till exempel "I Need Love" med LL Cool J
Så jag ska lämna en liten hälsning till alla andra brudar som hela tiden försöker stöta på mig
Lyssna här nu
Jag har en sak att säga till er
Jag vill inte vara otrevlig, men ni kan bara glömma det, okej?
Jag försöker tänka tillbaks på den tiden innan jag träffade dig
Men det enda jag kan minnas är hur mycket det sög
Hade du varit knark så hade jag alltid varit hög
Hade du varit man så hade jag lätt blivit bög
Vad jag egentligen vill ha sagt är att jag är jävligt kär i dig
Och att jag älskar dig sjukt mycket, sjukt mycket
Jag säger det till dig hela tiden men jag behöver egentligen inte berätta det för dig du vet vad jag tycker
Kind emot kind
Kind emot kind
Kind emot kind
Kind emot kind

Inga kommentarer: