lördag 22 december 2007

fairytale of new york.

Jag sitter här vi datorn och fryser, så just nu hade jag inte haft något emot att sitta i den där overallen, även om den är hemsk och rosa ! Det ser så varmt och mysigt ut. :)

Gårdagen spenderades i Malmö. Jag körde till osby eftersom tågen alltid är försenade och jag håller på att sprängas på vägen hem av oro att missa bussen hem. Men jag körde dock lite försent. Jag hann i alla fall till tåget. Och på stationen mötte jag mija, teresa och elin. Tåget ner till malmö var trevligt. Jag satt och spanade in en söt tysk unge typ hela vägen. Väl nere i malmö började julklappshysterin. Och nej, jag är fortfarande inte klar, såhär dan före dan före dopparedan. HJÄLP MEJ! Men äsch det ordnar sej nog. Efter några timmars shopping mötte jag upp malini och vi gick till Mocca och drack chai innan vi stack ut på julklappsjakt igen.

Bokhandel-Bob Hund-Bob=besvikelse. Han hade varit där en kvart tidigare och signerat sin bok. :( Jag hade tänkt ta tioisextåget hem, men när jag kollade på klockan insåg jag att jag inte skulle hinna. Så jag och malini tog bussen hem till henne och åt gravad lax. Mycket mer än så hann jag inte för jag skulle ta bussen tillbaka till centralen. Klev på tåget efter att ha köpte kaffe och lussekatt och slog mej ner, själv. Sen fick jag trevligt sällskap av joanna och robin. Sen kom även myrorna-killen :) det var skoj. framme i osby och jag fick sällskap hem i bilen :) Såg en älg i diket och jag blev rejält rädd. Dimma och mörker är inte bra.

Jag kom hem och gjorde i stort sett inget alls. Jag gick och la mej och vaknade av mor&far som pratade alldeles för högt vid frukostbordet. Jag gick upp och sen blev det lite julbak. pepparkakschokladmuffins. De var goda fast inte så goda som jag hade väntat mej. Sen lagade jag mat, annars hade det blivit macka igen. Kylen vara bara full med julmat och det kommer jag få nog av ändå. Det blev kokos-currygryta. gott, pappa gillade det också, trots curryn.

Rummet är färdigmålat och det blev så bra det bara kunde ha blivit. mam är glad och då är jag glad. Nu ska jag snart dra mej till sängs. Imorn måste jag upp tidigt.

hur ska jag få tag på pappas rakvatten?

/lindie.

1 kommentar:

Anonym sa...

hoppas inte din pappa läser din blogg;) hahaha