torsdag 13 december 2007

när min pojke går på stan.

Idag är det lucia och igår var det lussevaka. Vi hade trevligt i hjärtasjötorpet och allt blev lyckat. det var grymt kul och som vanligt blev det en del bilder. Jag ska ladda upp dom på bilddagboken snart. Jag ska bara hinna med att göra allt just nu!

Det blev sent inatt och tidigt i morse. Jag fick ta en gående frukost i brist på kommunikation :) smöret på mackan frös. Jag mötte upp benjamin och frida och gick till bussen. Bussen var kul och hade dålig luft, vi mådde nog alla lite illa. Men väl framme i osby traskade vi bort till nya skolan och körde igenom en låt och fikade lite innan det var dags för luciatåget. Det blev ett fiasko. Vi hördes inte och vi kunde inte texten, men det är väl sånt man får leva med.

På ekonomin fick jag ett mindre positivt samtal. mamma meddelade att någon hade förstört hjärtasjötorpet. FYFAN vad arg jag blir på sånt här. Mamma, sofie och hennes föräldrar åkte dit. jag var fortfarande i skolan så jag kunde inte åka dit förrän senare. De antog att det var vi och polisanmälde oss för vandalisering. Men anita var snäll och fick dom att lyssna på oss. Vi hade ju absolut inte gjort något. Så de tog tillbaka anmälan och gjorde en ny anmälan, som inbrott. Ett fönster var krossat och det var rejält stökigt! mam&sofie har ägnat hela eftermiddagen åt att städa och sen kom jag, jenny, liza, elin och martina för att byta av mamma så att hon slapp var kvar. vi städade upp och tvättade golven som blev sju nyanser ljusare efter tvätten. så rent har det nog aldrig varit där. Jag gick och lämnade nyckeln nyss och förklarade hur det hade varit igår.


Marielle fyller förresten 18 idag! Grattis! Nu ska jag äta för jag har inte ätit något sen tomtegröten i skolan. JAG ÄR HUNGRIG!

/lindie.

1 kommentar:

Anonym sa...

de var bra fest.. men ett fjasko till lucia tåg och otur med lokalen.. men fint bliv lokalen och fint var lucia tåget..:) ahha