måndag 26 november 2007

you talk.

Det märks att det börjar bli vinter. Det är kolsvart ute och klockan är bara fyra. Julgranen har kommit upp i byn vid kyrkan och på väg hem från bussen köpte jag julmust, pepparkakor och lussekatter.

Dagen i övrigt har varit en såndär riktig pangdag. allt har gått som väntat och jag är glad. Vaknade inte så värst tidigt idag och trodde aldrig att jag skulle hinna till bussen, men se det gjorde jag. Jag hade så mycket tid över att jag tillochmed hann tömma diskmaskinen. Jag höll på att tappa humöret när jag äntligen hade fått min macka klar och tappade den i diskhon, men då stog filmjölken där och lugnade mej med sina visdomsord :) Då lugnade jag mej och hann med allt jag skulle ändå.


Bussen var sen idag också. Dumma vägarbete. Vi kom fem över halv till skolan och skrev religionprovet, det kändes okej. Jag hade förväntat mej att det skulle vara mycket svårare. Lunch på alldeles för stuvade stuvade makaroner och köttbullar. Sen gick jag, mija och jeanette till gymmet. Jag styrketränade inte idag. Det känns inte som att det är så bra för mej just nu. Jag körde istället lite kondition på crosstrainern i 45minuter, inte särskilt kul, men med lite musik blir allt kul! :)
Efter gymmet gick jag med tunga trötta steg mot bussen och sen var jag hemma med julfikat som jag och mamma och toffie fikade på. Sen var det egentligen tänkt att jag skulle ta tag i stresshanteringen, men det blev inte så. Internet lockar mer! :) Ska försöka göra lite nu.
malini kommer antagligen hem på snabbvisit idag, hoppas att det inte blir alltför sent. Jag är nämligen redan trött.
later!
/lindie.

Inga kommentarer: