fredag 2 november 2007

johnny goes sober.

Idag blev en lång dag av väntan. Jag tog bussen till olofström på morgonen och kom dit vid nio. Klockan tio kom resten av osbyfolket, så jag fick sällskap! klockan var tolv när jag och linn fick sätta oss i bilen och köra varsin halvtimme. Det gick sådär, fast helt okej. Jag erkänner att jag inte kan köra helt felfritt :) Efter vår tur gick hon till sibylla och jag gick för att möta mamma. Jag körde oss till Bromölla. där vi åt på frasses, sen körde vi vidare till kristianstad. gjorde en sketansbra parkering och sen gick vi istan lite. Jag hittade en kofta, kjol, klänning, skärp, ögonskugga och allt var svart. Sen lockade mamma in mej på duka och visade mej en låda med bestick. Jag blev förälskad. om man nu kan bli kär i en gaffel och en kniv, men de var jättefina och billiga dessutom var det rea så mamma köpte dom i julklapp till mej! :) Nu ska jag bara flytta också, fast inte än på ett tag. pappa blev nästan ledsen när jag visade dom för honom. "Vad ska du ha dom till?" "När jag flyttar hemifrån måste jag väl ha bestick?" Han bara stirrade på mej. Handlade mat på maxi innan jag körde oss hem igen. Sen blev det idol och det var väl för väl att sam åkte ut! nu kan jag börja titta på riktigt igen. nu ska jag sova!

godnatt!
/lindie.

Inga kommentarer: