måndag 12 november 2007

crying shame.

Måndag! Ny vecka igen! Först var det skolan som gällde. Religion och sen hann jag inom optikern innan jag åkte bussen hem igen. Åh, om alla var som LinaOptiker hade världen varit underbar! ;) hon är så vänlig att man smälter.

Hemma igen och sen åkte jag iväg direkt. eller åkte och åkte jag körde! :) till eko än en gång. Jag behövde mer för det tog slut alldeles för snabbt! Trodde att jag hade tagit i när jag köpte fyra nystan! Men nejnej. Det fick bli lika många och lite till! Sen var vi på väg hemåt igen fast ett litet stopp för att köpa mat när vi ändå var där. Mamma skulle ha lite färg så vi gick in i färgaffären alla tre, ja toffie också! Hon började hosta som en galning, hon tyckte att det luktade stark av färgen, så vi gick ut igen och hon uträttade lite saker på gräsmattan.

Efter mathandlandet skulle jag köra igen. dessa trafiklysen vid vägarbete, vad trött jag är på dom! Det gick sönder eller nåt när jag stod och väntade. Jag var först! När det blev grönt, var det en stor traktor eller lastare eller något jag såg inte, det var mörkt, som blockerade. Så där stod jag lite snett ute på vägen. När det där fordonet var borta från vägen var det rött. och där stod jag på lite fel sida av vägen i fem minuter, de andra fick grönt hela tiden. Till slut gick mamma ut och frågade de i bilen bakom hur vi skulle göra. Han svarade: "Kör du om du vill bli av med körkortet! eller det är ju en som övningskör! vet inte den hur man ska göra?" en otrevlig en. mamma kom tillbaka och då blev det grönt. körde hem och sen har jag inte hunnit göra mer än och äta!

Nu blir det lite efterrätt i form av choklad! den här! med majs & chili. det låter ju förfärligt! men det var faktiskt gott! kul med lite nytt ibland!

/lindie.

Inga kommentarer: