onsdag 26 september 2007

your arms around me.

Dagen började likadant som alla andra har gjort den här veckan. Jag försov mej, fast inte lika mycket idag. jag var uppe klockan sju och liserna krånglade så jag hade behövt minst en halvtimme till. Men jag hann med den smockfulla bussen även idag. Sen var det dags för en heldag i filosofi. Det var inte alls så tråkigt som det låter att ha filosofi sex timmar i sträck. det var faktiskt helt okej. På eftermiddagen redovisade vi våra etikarbete och det gick faktiskt bra. Christer hade nog vaknat på rätt sida. Jag gick tre minuter tidigare än alla andra och åkte trebussen hem. Kom världens skyfall och lite till så när jag kom på bussen var jag dyblöt, det droppade av mej. Sen kom de andra efter.

Skyndade till konsum och köpte majsfralla och pucko och gick ut till mamma och toffie som väntade utanför på parkeringen. Vi körde till Vesslarp och veterinären med hunden. Toffie var rädd i väntrummet och satt i mitt knä och gnällde om att hon ville hem. Fick komma in i rummet och väntade där sen kom per och lyssnade på hjärtat och det lät bra. Hon fick lugnande och somnade som en tung bebis i min famn, det var så mysigt. Sen kom de in igen och skulle börja ta bort tandstenen vi blev utskickade i väntrummet och inom kort var de tre stycken inne i rummet hos toffie. Då började jag ana nåt och en liten stund senare kom per ut och sa att hon hade en tumör i munnen. Jag blev naturligtvis jätterädd och trodde att hon skulle dö, men den var fortfarande så pass liten att den antagligen inte var farlig än. De brände bort den och fixade tandstenen och sen var hon färdig, bara lite groggy. Det är hon fortfarande och jag är så lycklig att hon är här. Aldrig har jag varit så lycklig för att hon har tandsten. För hade det inte varit för den hade vi aldrig åkt till veterinären och då kanske det hade varit försent. Detta var också antagligen anledningen till varför hon har haft så svårt att drick och äta den senaste tiden. Skönt att den är borta nu och så är det bara att hoppas på att den håller sig borta också. det blev ett långt och tråkigt inlägg, men det har inte varit en sån kul dag. :/

Ringde malini och berättade och pratade vidare i 20 minuter så nu har vi inget mer att prata om på hela veckan. Jodå, något mer ska det nog kunna bli. Ikväll blir det en lugn Idolkväll och sen blir det läggdags för jag ska upp tidigt imorn igen.


/lindie.

1 kommentar:

Anonym sa...

Have a nice day in malmö :)