fredag 28 september 2007

friday night at the drive-in bingo.

Då var man hemma igen, möttes av Toffie som kom springades mot mej på baksidan, hon skuttade bland höstlöven. Åh, vad glad jag blev!

Igår var jag i malmö, malini mötte mej på centralen och tog hand om min väska, sen gick jag lite på stan och hittade allt jag letat efter så länge. svart lång kofta, klänning, t-shirt och en stortröja :) så nu är jag glad! Efter min lilla shoppingtur stegade jag mot malinis lägenhet. Jag vilade mina trötta ben och sen gick vi och handlade mat. Sen tillagade vi det och det var nog det godaste jag ätit på mycket mycket länge. Lite idol/simpsontittande och sen somnade vi! Trött som barn. Det var en trevlig dag!

Idag gick jag upp olidligt tidigt och tog tio i sju tåget tillbaka till osby. Jag slapp den långa promenaden mellan lägenheten och centralen, för jag tog stadsbuss. Det var skönt! och på den lilla biten mellan hässleholm och osby, där jag fick stå, hann jag förstöra en papperskorg. Ouups! Sen gick jag mot skolan och hade filsofi fram till tio. Efter det väntade en lång väntan! En väntan på att klockan skulle bli halv ett. Då fick vi skjuts av elin till natubruksgymnasiet, där vi skulle tvätta en buss. Det var inget som var särskilt kul! Det ska nog bli roligare om vi tar dit lite musik nästa gång, och lite bättre grejor att tvätta med. åkte hem med tvåbussen och fikade. Blev som sagt mött av toffie och sen kollade jag lite på teve, innan jag slocknade i sängen. Vaknade och satte igång med maten som vi fortfarande inte har ätit. Så nu blir det snart burgare framför idol. De andra är nog snart i idrottshallen och kollar innebandy, men jag pallar inte lägga tid på sånt jag inte är så förtjust i. Speciellt värdefull tid där man kan äta och sova och umgås med familjen och hunden :)

/lindie.

1 kommentar:

Anonym sa...

du kan får reda på resultatet trots att du inte är så intressera av det.. det vann med 8-3