söndag 27 januari 2008

stormy weather.

Tråktorsdagen gick undan och matten gick riktigt bra och snabbt. på eftermiddagen var det ekonomi precis som alla andra eftermiddagar. Jag och frida hade projektarbetesmöte och torbjörn var imponerad över bilderna :) det glädjer mej. Vi kunde åkte hem redan vid tre, men vi var duktiga och satt kvar och jobbade med landet tills klockan var halv fyra och det blev faktiskt en hel del gjort trots att Frank kom och störde oss ett tag. På bussen hem hörde jag ett glädjande rykte, men jag vågade inte riktigt tro på det då. När jag kom hem kände jag inte för att göra något annat än att köra bil, så jag körde till olofström och tog körkortsfotot. Det blev... sådär, men malini gillade det.

Fredagen bjöd på en 45minuter lång lektion och sedan var dagen slut. Det var skönt. Mina planer ändrades och jag visste inte riktigt hur jag skulle göra. Jenny körde oss hem och väl hem packade jag ihop mina saker och försökte lista ut hur jag skulle göra. Ringde m och frågade om hon inte kunde hjälpa mej. Jag beslöt mej för att åka, sen fick jag se hur det blev senare. Tåget var smockfullt med naturbrukare men jag fick en sittplats redan efter hässleholm. Jag gjorde en del fynd innan jag mötte upp malini på triangeln. vi gick hem till henne och hälsade på katten innan vi gick för att handla mat. Det blev samma mat som förra gången, men vad gör det? det är ju så gott. Katten var leksen och kul. Det blev en ganska lugn kväll och vi höll oss inne eftersom någon skulle hålla efter Klezmer och malin var ute.

Det stormade som tusan på lördagen och regnade gjorde det också. Vi blev väckta av Klezmer ett antal gånger, första gånger klockan tre när han stod på soffbordet och knaprade nötter, sen kom han in ett par gånger på morgonen. Vi tog oss ut i malmö i blåsten och var nära att åka med vinden. köpte ett par byxor på rea innan jag gick mot tåget. Jag fick en alldeles egen fyrplats på tåget och var glad över att få sitta ner. När vi kom till Höör, kom konduktören och sa att det var träd över spåret och totalstopp mellan Hässleolm och Alvesta. Men de satte in ersättningsbussar. Väl i osby kom pappa och hämtade mej. Sen blev det mat och teve på kvällen. I säng på tok för sent och när jag hade sovit någon timme kom toffie in och var helt galen. Jag sa åt henne att gå och lägga sej. hon gick men kom tillbaka igen. ett par gånger om. Sen Gick jag upp för att se vad det var med henne. Jag lyfte upp henne och hon var helt slö. Jag sprang in till mamma och undrade vad som hade hänt. Jag följde med toffie ut, hon kissade och sen blev det lite bättre. Hon var orolig över pappa som var ute och saltade inatt. Hon låg och skrek ett tag, men jag somnade ifrån det. Idag vaknade jag senare än jag hade planerat och blev en aning sur. Nu funkar i alla fall internet som det ska. Jag ska nu ta tag i ett par saker som måste fixas innan det bär av till granada.

/lindie.

1 kommentar:

Anonym sa...

jag såg ju honom i torsdags? haha. :)