onsdag 30 januari 2008

from peoples heart.

Kikade igenom senaste inlägget och insåg att det var söndag sist jag skrev. Dagarna går undan nu. I måndags var jag och jenny amitiösa och åkte till skolan klockan åtta trots att vi inte började förrän halv ett. UF-affischen blev i alla fall klar och superbra. Eftermiddagen ägnades åt indienarbetet, vi har verkligen börjat ta lektionerna på allvar. Frida fyllde år och jag hade grön knästrumpor dagen till ära ! :) Tyvärr fick hon en ganska otrevlig present av matsalen. Jag bjöd på skjuts hem och eftersom radions ljudfunktion, som är den viktigaste inte funkar, bjöd passagerarna på skönsång, hrm! :) I tisdags tittade vi på en liten filmsnutt om istanbul på engelskan, sedan skrev vi en uppgift innan vi gick på lunch. På eftermiddagen var det dags för ekonomi och indienarbete igen. dum som jag var glömde jag ta med det påbörjade powerpointarbetet så jag förberedde det andra och slängde ihop allt i den mest avancerade pp-presentation jag någonsin gjort. Innehållet vet jag inte om det är så bra ;) men den är snygg i alla fall.

Idag bar det av till malmö igen. Jag var optimistisk och tog bara skinnjackan, och jag frös faktiskt inte ett dugg, det kanske börjar bli varmt trots allt. Besöket i synagogan var intressant, trots det somnade jag till. Jag glömde nämligen kaffet imorse. inte bra. vi gick på lunch, jag, mija, teresa, emil och robin. och sen en runda på stan. Jag köpte EN sak, och det var inte ens något kul, en enkel svart väska som jag kan ha när jag åker till malmö, istället för att ha två eller tre små väskor fast framförallt till gymmet. :) Vi tog tåget hem vid två, ettorna var extremt jobbiga och vi klarade inte av att sitta i samma buss som dom en gång till. dessutom kom vi hem en halvtimme tidigare s jag hann med trebussen. När vi kom hem gick jag och robin till konsum :) pappa åt upp vaniljyoghurten igårkväll!

Okej? jag tar tillbaka det där om att det är varmt. pappa ska nämligen ut och salta nu :/ skit också! Nu tror jag att jag ska fixa lite inför morgondagen och äta lite yoghurt och start. gott!

/lindie.

Inga kommentarer: