söndag 13 januari 2008

all I need is you.

Det har gått en hel massa dagar sedan sist! Och jag har inte ens lagt märke till att jag inte har bloggat, vardagen är tillbaka och jag gillar det faktiskt. Att vara ledig är inte bra i längden, för då är det inget speciellt med att vara ledig.

Skolan började i torsdags, med tre timmars matte c och en liten fnuttlektion i ekonomi. Vi gjorde inte så mycket. Pratade lite om london. Efter skolan stannade jag kvar i osby för att klippa mej och färga håret efter ett antal byavarv den dagen var jag ganska trött och jag blev nöjd med håret, kanske något för ljust. men det kanske bara är en vanesak ! Hem kom jag och sen hände väl inte så mycket mer den dagen.

Fredagen bjöd på film i hörsalen. Les Miserables. det är säkert en massa strecke hit och dit på det där men sånt kan jag inte, för jag har inte läst franska. Det var en bra film, trots att det var en sådan film som hör mej sådär nervös och otålig. men det är ju ett tecken på att den berör och det är ju bra! :) Efter filmen körde jag till matsalen, nej jag vet, det är inte långt men dte var ju på vägen. Vi slutade efteråt, men var kvar i osby ett tag ändå. sen körde vi hem till slut och sen var det meningen att jag skulle ta bilen iväg för att ta ett körkortsfoto. men så blev det inte. Det blev en inte så lugn eftermiddag. Jag satte mej vid datorn för att ta det lugnt, men då funkar inte internet. Jag blev arg och skyllde allt på mamma och vi blev lite ovänner. Jag var alltså inte inne på internet överhuvudtaget i fredags. starkt jobbat linda! Både jag och mamma gav upp eftersom det inte gick att fixa.

Toffie har haft väldigt on i sin rygg och detta har gjort att vi har fått lyfta upp henne för trappan när hon ska in från trädgården. En snäll hund kom och hjälpte toffie så nu slipper vi slita på våra stackars ryggar. Jag släppte ut hunden på baksidan och sen gick jag och gjorde annat, precis som vi alltid gör. sen började toffie skälla, och det var inte vanligt glädjeskall, det lät som hon var rädd så jag sprang till dörren för att kolla vad som hade hänt. då sitter det en stor rottweiler bara en liten bit ifrån toffie. Jag blev rädd för den stora hunden och hunden blev rädd för mej så han sprang bort en bit. Jag hann ut och ta in toffie och blev jagad tillbaka av den andra hunden som jag nu idag fick reda på hette Blixten. höhö :) Jag skrek lite grann och stängde dörren. Vi ringde polisen och anmälde hunden som försvunnen. grannarna lånade ut deras hundgård, så att han fick någonstans att vara medan vi hittade ägaren. Det fixade sej och han är nu tillbaka hos sin husse, förhoppningsvis.

Lördag blev en lugn dag. på dagen vet jag egentligen inte vad jag gjorde. Jag hade en sådan fruktansvärd huvudvärk som nu har gått över i öronvärk och jag tror att jag är på väg att få öroninflammation. Vi får se hur det går med det. på kvällen blev det teve med mor&far precis som alla andra helger. jag är nästan lite trött på det nu. Fest!!!! Jag halvslumrade fram till halv ett, då stack jag till osby för att hämta malini. jag hittade till festen och minglade runt lite. Nicole fick en kapsyl i ögat och lite senare skjutsade jag hem henne och anna. på väg tillbaka till festensåg jag j-o och daniel så jag plockade upp dom och körde dem hem. tillbaka till festen och malin var.... hrm, full och såg fyra ögon på arvid. Jag försökte få henne att vilja åka hem, men det var omöjligt. klockan halv fyra var vi hemma. puh!

Gick och la mej fyra och gick upp nio=JAG ÄR TRÖTT NU! det har jag varit hela dagen. Jag ojulpyntade lite i förmiddags sen blev det middag och lite umgänge med malini, innan jag satte mej i bilen utan att rusa för att köra och jobba. Jag skulle ha rusat. när tanterna och gubbarna hade svängt klart och dragit svängiga vitsar som "Nu ska jag bjuda dig på en jävla jäkel!" och hällde upp ett glas vatten, satte jag mej i bilen för att köra hem, men ingen ström på bilen. Batteriet är urladdat. SKIT OCKSÅ! JAG VILL HEM! Jag ringer till pappa som får komma med startkablar och muttrar något om hur dåliga bilar vi ha till de andra. de andra kör och jag står kvar själv. Äh jag kan ju försöka en gång till tänker jag och då funkar det. Surt! Jag ringer till pappa för att säga att han inte behöver komma men då har han inte tagit telefonen med sej. blööö. Jag mötte honom på parkeringen och han såg inte lite förvånad ut, utan mycket. vi körde efter varandra hem, snacka om miljöförstöring. Jag får gottgöra det på nåt annat sätt.

Nu ska jag sova.

tjiing!
/lindie.

Inga kommentarer: