måndag 21 januari 2008

if you ever need a stranger.

Jaha, jag får väl ta och skriva en rad här då, eller några hundra! Jag kommer knappt ihåg vart jag slutade. Med tanke på att jag inte har skrivit nåt så har det nog inte hänt något särskilt nämnvärt. Mest bara skola, busstvätt, helg med bowling, julklappar och beslutsångest. Såhär i efterhand kunde jag önskat att jag hade gjort tvärtom, även om jag hade kul! :)

Idag var det dags för skola igen efter helgens ledighet. Som tur var hade vi sovmorgon och började inte förrän halv ett. Jag körde mej och jenny till skolan för att äta och ta ett par byavarv innan lektionen började. Ekonomi stod på schemat och vi redovisade eller mer bara förklarade vad våra handelshistoriaarbeten handlade om. Sen fick vi välja ett land som vi ska arbeta om och sen blev jag utkörd efter ett kort möte med torbjörn eftersom balengruppen skulle ha möte med honom. Inte mej emot, jag fick ju sluta tidigare. Så jag körde hem och möttes hemma av en glad och vilsen hund och en glädjegråtande mamma. Materiell lycka! :) hon hade fått skåpet levererat. Toffie hade inte blivit lika glad över leveransen. Hon hade blivit hysterisk och morrat, skakat och blivit riktigt arg så fort man närmade sej henne. Tydligen någon flashback till inbrottet. två främmande män kommer in med ett stort skåp, när mamma i all hast stängde in henne i ett rum för att skynda sej att rädda en glaslampa, blev det inte bättre. men hon är okej nu, toffie.

Nu ska jag titta lite på teve och sedan göra klart engelskaarbetet som ska vara klart imorn.

/lindie.

Inga kommentarer: