tisdag 1 januari 2008

tvåtusen7.

Januari var en ganska trist månad jag kan inte komma på något väldigt kul som hände alls. Det känns som om det var en månad som bara var! Gick ganska snabbt och var tråkig, konstig kombination men sann.

Februari gick också fort, faktum är väl att alla månaderna gjorde det, hela året. Men här hände det ganska mycket. Fest, fest, fest. Förfest innan Balders, det var nog sista gången jag var där och då var jag inte ens inne (!) Kinesisk nyårsfest, den blev väl inte riktigt som vi hade tänkt oss, men det var inte dåligt. Jeanettes och Fridas 18-årsfest i hemvärnsgården i Osby. Och så började jag renoveringen av mitt rum.



Mars var förändringarnas månad och även här hände det ofantligt mycket. Jag klippte av nästan tre decimeter av mitt hår, mitt rum blev klart och fint. Skolan åkte till Stockholm och hade mycket trevligt. Hann hem och vända innan det bar av till Bryssel igen med ekonomiklassen. Det var också väldigt trevligt.


I april började värmen komma och all var glada. Skolan blev trist efter resorna och vi fick mycket att göra. Jag började jobba på Granada lite smått igen, fast bara på söndagarna. Valborg firades lite smått hemma hos Elin.



Maj började med sjukhusbesök i Malmö. Kontroll av ryggen Det var som vanligt ingen stor förändring och samma stress som vanligt. Den årliga Lönsbodadagen inföll den 5:e maj. Vi firade Lizas födelsedag i Tosthult innan Granada. Första Granada ever och jag ville egentligen inte dit. Vi redovisade vårt reklamarbete på reklambyrån i Malmö. Kusin Linnea konfirmerades i Älmhult. Skolarbetet i maj kan sammanfattas med två ord, Världarnas Krig. Siesta var ju också i maj och gav en perfekt avslutning på månaden. Mycket trevligt.


I juni firade skolan 100år och vi fick korv & tårta. Skolavslutning, student och allt därtill. Vi hämtade vår friggebod, som nu ett halvår senare fortfarande inte är uppe. Min pollenallergi tog tag ordentligt i mej och jag kunde knappt leva på hela sommaren. Midsommar blev en flopp. Vi åkte till Hällevik och hann sätta upp ett partytält och ett vanligt tält. Sen kom vi på att det regnade för mycket så vi drog hem till Jenny istället. Och den stora händelsen i juni var ändå Peace&Love i Borlänge med sophij. Skojskoj. Vi träffade Lars Winnerbäck och såg många bra spelningar och var med om en rad andra händelser.



Juli började i Stockholm. Vi fortsatte från Borlänge och stannade i huvudstaden ett dygn innan vi drog hem, trevligt. Sen var det bara skönt att vara hemma efter en vecka i ett litet tält, och då menar jag verkligen litet. Vårt kylskåp gick sönder och den nya teven kom, därmed minirenovering, som jag stod för. Tivolirock i Kristianstad var grymt. Malins födelsedag firades med överraskningsfest hos Danni och hon blev minst sagt förvånad. Pierre släppte sin bok och hade releasefest i Hjärtasjön, därefter drog vi till Östersjö. Det var inget särskilt faktiskt. Mina ögon blev mer eller mindre infekterade av all pollen så jag kunde inte göra så mycket kul. Men en liten Göteborgstripp hann vi med. Liseberg och shopping med släkten i två dagar. Och sen var det ju Emmaboda. Det roligaste på hela året. Det var så kul att det inte går att beskriva i ord. Dessvärre gjorde mina ögon att jag inte kunde ha så kul som jag skulle ha haft. Jag funderade starkt på att dra hem ett par dagar, men såhär i efterhand är jag glad att jag stannade för det var så kul!


Augusti borde vara favoritmånaden det här året, eller egentligen varje år. Men det är den faktiskt inte. Jag och malini var i Malmö nästan varje dag. Hon köpte lägenheten och jag hjälpte att flytta, bar en soffa genom Malmö. Jag fick min nya kamera i för tidig födelsedagspresent. Och sen fyllde jag givetvis år. 18 hela år, det är inte klokt. Jag fick en rejäl förkylning med tillhörande ögoninflammation på min 18-årsdag så det kunde ju ha blivit bättre. Men jag hade kräftskiva för släkten som vanligt. Veckan efter min födelsedag bestod mest av ögonsalva. Skolan började igen och jag började tredje året på gymnasiet, det är också helt otroligt! Kims maskerad var grym, nästan alla var utklädda, eller det kanske var alla, det var i alla fall skoj! Malmöfestivalen, Timbuktu var det enda jag såg. Men det var bra! Sommarfest i Hässleholm, med The Great Decay i spetsen på Toffies födelsedag :) det var också skoj.



September inleddes som vanligt med ännu en födelsedag. Vardagen rullade på som vanligt och skolan snodde den helg. Stresshantering, suck, det har varit jobbigare än jag anade. Det absolut roligaste i September måste ändå ha varit vårt besök på Wärkstan i Älmhult. Jag var stenfull och hade så roligt att det inte går att beskriva. Halkkörning och stadskörning i Malmö stod också på tur i september. Det var riktigt skönt att få det ur världen, samtidigt som det var väldigt kul. Toffies tumör upptäcktes och allt blev väldigt dystert, som tur var fick dom bort hela och det har varit bra sedan dess.

Oktober, helt klart den bästa månaden på hela året! Efter all filosofi var över i alla fall. Uppskrivningen avklarad och moster Monica flyttade. Utgång i Malmö med de bästa och sedan utgång igen, med MissLi-spelning. Jag och Sophij såg Lars Winnerbäck i Lund.


Om oktober var den bästa månaden så var November den sämsta. Jag var deprimerad och allt gick bara sämre och sämre. Jag hade inte ork att ens bry mej om något. I slutet av månaden ryckte jag upp mej och ordnade upp nästan allt igen. Kim hade ännu en maskerad, det var kul, men den var inte lika bra som den förra. Slapp jobbet en gång och drog till granada. :) Jag hatade allt och alla som gick emot mej.



December var bra de fyra första dagarna. Den femte hade vi inbrott och allt blev förändrat. Det lugnade sej efter ett tag och jag har väl snart kommit över det, det är bara så retligt. Precis en vecka efter hade vi en lyckad studentfest, lussevaka i Hjärtasjön, dessvärre var det inbrott på natten och vi blev ansvariga ett tag för skadorna. Tur att vi slapp det i alla fall. Det var luciatåg dagen efter och det blev.. misslyckat! :) Jag fick ont i halsen efter lussevakan och det sitter i ännu. :( Jag höll ut ändå och körde upp! KÖRKORT weehoo! Det känns alldeles underbart. Julafton blev lyckad i år. Jag var förberedd på att det skulle bli dåligt och så blev det så bra. Låga förväntningar är det bästa som finns! Då kan det bara bli bättre. Julgranada, hmm vad kan sägas om det. De som var där för nöjets skull hade nog kul, det hade inte jag! Mellandagarna bestod mest av latande och datande, höh ! :) Jag menar , man får ju passa på när man är ledig! Nyår blev bra till slut, efter många om och men. alla var dock inte lika glada, men man kan ju inte vara överallt.


happy new year !

overandout.
/lindie.

2 kommentarer:

Anonym sa...

detta har vatt ett year, som både gått upp och ner!
:P
nu är jag redo att möta 2oo8!!

Anonym sa...

nice skrivit..:)
Redo för 2008 nu!!
Studenten och allt annat kul.. de kommer bli så grymt kul från v19 och framåt:)