onsdag 29 augusti 2007

vardagsrealism.

What a day! Efter körkortsteorin skulle jag som sagt en runda till malmö. Skulle bara stanna en timme eller två eftersom jag hade ekonomiläxa att göra hemma. Först mötte jag frida och Johan på stortorget , men de skulle hem direkt så dom gick till tåget. Jag gick i några affärer innan jag tog mej ut till statoil, fråga mej inte var!? Där jag mötte malini och lämnade över det jag åkte ner för. Väntade där tills hon slutat och sen gick vi in mot stan. Och vem kör om oss om inte Leari från The ark.. Uuh, kändis nummer ett. När vi kom in i stan stötte vi på kändis nummer två. Kitty Jutbring! (igen!) på dinsko, det måste ha varit hon. Annars var det nån som var bra lik.
Efter det gick jag till mitt tåg. 16:48, men det var tekniska fel på det och jag orkade inte vänta, så jag gick in i stan igen. Till malini. Vi gick på åhlens och när vi kom ut därifrån sa jag lite skämtsamt "nu får jag inte missa tåget hem!" och kollade på klockan. Jag hade missat det. AAAAAH! Men eftersom det förra hade varit så sent tänkte jag att detta också kanske var det, men icke sa nicke. Efter att ha sprungit till centralen i onödan blev jag varm och trött. jag och malini åt kinamat på torget i solen, såg kändis nummer tre och hade det bra. sen kom högskoleelever? gymnasieelever? Högstadieelever? det gick faktiskt inte att se. De hade i alla fall nollning och var väldigt högljudda. Jag låter gammal när jag säger det! :S De dansade små grodorna i fontänen och skrålade och skrek. Hade jag fått vara med hade det varit en annan femma. Vi gick en liten runda, sen var malini trött och ville hem, jag ville också hem så jag gick mot centralen och malin mot hem. Jag hann med tåget och där satt jag och halvsov till hässleholm, då vaknade jag av felizia! :D har inte träffat henne sen emmaboda, det var trevligt. Pappa kom med 940 och jag körde hem. Jag körde nästan över en stackars igelkott, men han klarade sej, när jag gjorde en häftigt och plötslig sväng! Vad gör man inte för en liten kotte? sen gjorde jag rättskunskapsläxan och kalkylerna vi hade i ekonomi. NU ska jag nog gå och duscha, sen måste jag sova om jag ska orka upp imorn.

harebra!

/lindie.

Inga kommentarer: