måndag 6 augusti 2007

good day.

Min födelsedag blev bra, trots att mitt öga återigen svullnade igen. Det har nu runnit oavbrutet sen i lördags och imorn bär det av till doktorn. Och till på köpet har jag hosta och näsan är täppt. Livet är orättvist. Men dagen blev som sagt bra ändå. Födelsedagarna är de längsta dagarna på hela året. Och man vill bara att de ska gå fortare så att det blir kväll. I år gick det ändå ganska snabbt och gästerna kom nästan för tidigt. Vi skulle ha kräftskiva. En timme eller 45 minuter innan gästerna kommer tog mam ut kräftorna ur kylen – stelfrusna. Aaaah! Hjälp! Panik! Vi tinade dom på spisen, diskbänken eftersom den vara varm av diskmaskinen och i diskhon. Och tro det eller ej, de blev tinade innan släkten kom. Och de var goda också. När vi hade ätit klart var mitt öga ungefär lika rött som kräftorna så malini sa åt mej att gå in och ta ut linserna. Jag gjorde det och det var nog en väldig tur. Jag vill inte ens tänka på hur ögat hade sett ut nu!

Jag gick och la mej efter alla hade gått och vaknade nästa morgon och kunde inte öppna ögonen, så pappa fick leda mej in på toaletten så jag fick tvätta mej. Sen bara det av till malmö efter frukosten. Mam, pap, malini, micke, toffie och jag! det var en trevlig dag! Idag har det däremot varit tråkigt. Ögonen rinner fortfarande och jag har inte gjort mycket mer än att kolla på teve. Imorn skulle jag ha kört men eftersom jag ska till doktorn så fick jag lämna återbud! L dummit, jag behöver alla körlektioner jag kan få nu! Ja, nu kanske man skulle gå och lägga sej innan klockan blir alltför mycket! Ha det bra!

/lindie.

Inga kommentarer: