torsdag 27 mars 2008

kullersten.

Det är en hel evighet sedan jag skrev här. Det har hänt massor, men om det är så intressant vet jag inte, då hade jag antagligen skrivit om det direkt. Det är inte klokt vad fort man omställer sitt liv från att vara i skolan näst intill varje dag till att vara hemma. Jag har mer eller mindre vänt på dygnet och inte alls fått något gjort. Visserligen inledde jag lovet med att bygga på min avtagande förkylning. Och det blev ju inte bättre efter jeanettes lilla fest. Dagen efter skulle jag jobbat eller festat men, det blev jag, sängen och herr snorpapper som gick på dejt. Dessutom i all min rastlöshet råkade jag komma åt någon liten knapp på sidan av datorn som tydligen är den som man stänger av anslutningen till internet med, men det visste ju inte jag. Felsökning, felsökning och dra ut jacket dra ur strömmen ur modem och router, men sen insåg jag att det inte alls hade något med det att göra. Efter internetvila och gasen i botten med the sims så vaknade jag ur min dvala för två dagar sedan. Jag gav mej ut på en promenad i snön med hunden. Snön var dock djupare än hon är lång, eller hög (!) eller vad det blir, hon hade i alla fall stora svårigheter att ta sej fram så jag fick bära henne. Sen hamnade vi i snöbollskrig mot fritidsbarnen, nästan. Efter denna händelserika promenad gjorde jag något otroligt vuxet. Eftersom mamma inte mådde bra och kylskåpet var näst intill tomt så tog jag bilen och körde och storhandlade. wow !

Igår gick jag upp olidligt tidigt. Åkte mot krstd för att prova provklänningen, trodde jag! Den var nästan färdig. Nu ska hon bara lägga upp den och fixa en del små saker. Det kommer att bli bra det här. :) sen uträttade jag och mamma ärenden inne i stan och jag fick mina ögonbryn vaxade.
Idag gick jag upp olidligt tidigt. Åkte mot krstd för att träffa doktorn som skulle avgöra om jag får ha linser i framtiden. Han var småtrevlig och luktade illa. Han vände på ögonlocken och tittade och uttryckte sej med något i den här stilen: "Du är ingen linsbärare, insidan av dina ögonlock ser ut som en kullerstensgata!" Jag får inte ha linser ALLS, någonsin. Det känns ju... Ja, jag vet egentligen inte. Jag känner ena stunden att det kvittar, men jag vill ju ändå kunna vara utan glasögonen ibland.. Alla solglasögon jag har köpt är obrukbara. Men DoktorÅ la till en trevlig kommentar, han menade det kanske inte, men det värmde ändå. "Du är ju söt i glasögon i alla fall!" Lite lagom sur och trehundra fullkomligt onödiga kronor fattigare begav jag mej ut i storstaden som var ganska död klockan 9:15. Jag köpte kaffe och körde till osby, mötte upp s och åkte tåg till malmö. Shopping, mat ute i solen, fika, skratt och fullproppat tåg hem är väl en ganska bra sammanfattning av dagen.

Nu ska jag nog ta mej en sovare så att jag orkar upp imorn, för även då ska jag upp olidligt tidigt. :)


Gonatt!
/lindie.

Inga kommentarer: