onsdag 20 juni 2007

shut your eyes.

Oj, det har gått längre än jag trodde. Det små korta stunderna datorn har varit ledig har jag helt enkelt inte orkat skriva nåt. Igår hade jag mycket att skriva, men då var den upptagen, såklart!

I lördags blev det bio i kristianstad, först pizza hemma hos elin sen körde liza mej, elin och sophij till bion. Pirates blev det. Den var bra, men hade helt klart de sämsta platserna. Längst fram till höger, snacka om nackspärr. På vägen hem krossade vi paddor.

Söndagen blev lugn tror jag, jag kommer inte ihåg riktigt. Ingegärd och Christer tittade in på en fika och malini kom hem från Hultsfred. Och på kvällen övningskörde jag. Klockan tio, halv elva var jag ute. haha.

I måndags var jag och klippte mej, bara topparna och fixa luggen. efter klippningen gick jag till gatuköket, mot hässleholm. Stod där ett tag innan pappa kom och hämtade upp mej och vi drog till Hässleholm för att hämta huset. Sen kom mamma och jag hängde med henne till jysk och köpte stolar.

Igår var jag i kristianstad. Jag skulle färga mina ögonfransar. Det sved och gjorde ont så hon bjöd mej på en brynplockning. :) Jag insåg att svenskar är ganska otrevliga och oförskämt nyfikna. Jag satte mej i vänthallen för att vänta på bussen hem. Men då såg jag inte att det stod en massa poliser och ambulansmän runt en gubbe. De var ändå ganska högljudda. Men jag uppfattar knappt något runt omkring mej. När poliserna gick iväg med gubben reste sej ungefär hälften eller lite mer för att gå. Det var precis som om det var ett skådespel de hade tittat på och sen reste sej för att det var slut. Jag skrattade för mej själv och tänkte att de var bra dumma. När jag sen skulle gå till min buss kändes det som om att jag också gick bara för att de gick. På bussen insåg jag en annan sak, man får mycket att tänka på när man åker själv. Fast det var inte det. Alla tycker att man ska åka mer kollektivt för miljöns skull, men när bussarna går så sällan så går det ju faktiskt inte, de har satt in en buss som går till både broby, bibbhult och lönsboda och därtill många mer. Bussen var smockfull och då menar jag inte bara sittplatserna utan alla ståplatser också. Skaffa större bussar eller fler tider att åka på. Det är ju så man bara längtar mer och mer efter körkortet och efter att förstöra miljön, inte!

Idag blev det inte riktigt som jag hade tänkt. Skulle egentligen ha kört till älmhult för att fira kusinLudde som fyller 11 år idag på min namnsdag. :) Sen skulle vi köpa skåp på IKEA men det blev inget av det. Istället åt liza, therese, hanna, jenny, elin och sophij (som tagit körkort idag, Grattis!) glass vid handelskiosken. Toobeylou var också med. Vi planerade lite inför midsommar och kom egentligen inte fram till något alls. Men det blir i alla fall inte Öland som det var tänkt. Imorgon ska vi i alla fall köpa mat. sen får vi se var det bär av. Nu ska jag ta det lugnt och kolla lite på teve sen är det snart i morgon.

/lindie.

Inga kommentarer: