söndag 20 april 2008

tro och tvivel.

Det är en hel massa dagar sedan jag skrev. Sju för att vara exakt. Sju dagar - en hel vecka. Det måste vara rekord på hur långt uppehåll jag har haft. Det har hunnit hända en hel del sedan i söndags. Och jag önskar faktiskt av hela mitt hjärta att det var tisdag förra veckan igen.

Måndagen var ingen hit, jag är nämligen väldigt trött på skolan just nu. Varför kan studenten inte vara nu, eller i alla fall att lektionerna är slut. Nåja, det är väl bara att bita ihop, det är ju inte så långt kvar nu och det ser ganska ljust ut.

Tisdagen blev en oerhört lång dag. Jag åkte från lönsboda redan klockan halv fem på morognen. Vi kom fram till Göteborg och världens pyttigaste flygplats. Jag har ju bara varit på kastrup tidigare och detta var som entrén där. small. Vi tillbringade lite tid där och satte oss sedan på flyget. Flög och flög och kom fram till stansted där vi skulle ta ett tåg om det nu inte hade varit så att någon slängt sej framför tåget. Vi fick åka buss med en galning. För det första körde de på fel sida ( okej, det är ju rätt där men vad fan? ) Och för det andra gasade han på som fan för att sedan tvärnita som en gris. Men vi kom i alla fall dit vi skulle, sen blev det tåg och därefter tunnelbana. Vi traskade på med våra väskor mot Piccadilly Backpackers och checkade in, vi blev lite besvikna. Det var en fin väggmålning men det var nog det enda positiva.

Det här måste vara exakt vårt rum, hade vi inte rum nr 302?
Madrasserna och laknanen var nog i alla fall det värsta. Man kunde lika gärna legat på en spikmatta med snorpapper :) Nej kanske inte riktigt så illa, men nästan. Vi sprang ut i london och åt lunch vi tre halv fyra tiden på McDonalds. Därefter blev det sightseeing. turistfoton och posande framför sevärdheter. Jag, Martina, Marielle, Torbjörn och Leif åkte London Eye och de andra svek oss. Jenny har fortfarande inte gjort sin läxa. Jag lovar att jag ska hjälpa dej leta upp någon med en kilt, jenny! :) Efter sightseeingen tror jag att vi gick till en restaurang, mitt minne sviker lite grann. Vi drack vin och åt pizza som tog en hel evighet att få. Vi funderade på om de beställt den från en annan pizzeria. Sen skulle vi ut i utelivet, trodde vi. Vi gick in i pub efter pub. men allt var fullt. Vi var dyngsura av regnet men till slut hittade vi ett ställe. Cheers. Vi stannade inte alls länge. Det blev hem till backpackers istället.

Nästa dag skulle vi åka till British Museum för att träffa Rebecka från osby som bor i london. Hon berättade hur det var att bo och jobba i england. Och jag blev faktiskt riktigt sugen, det kanske blir london ändå! Det var verkligen utmärkt att få träffa henne och hon tipsade om var vi kunde gå ut och olika matställen och shopping. Lunchen åt vi på en mysig liten pub, fish&chips ! det var gott. :) efter lunchen var det dags för rättegång på The old Bailey. det var minst sagt spännande. Leif tog åt sej äran som teacher då torbjörn var utanför och vaktade väskorna. En rolig grej : det var vakter och grejer innan vi fick komma in. allt var kaotiskt och damen skrek "Ladies to the right" gång på gång. Sen sa hon åt en specifik person samma sak och sen började alla skratta, det var en kille! haha. själva rättegången var sådär. Det var en massa människor med vita roliga peruker, men de tyckte nog också att det var tråkigt för en av dom somnade och det var inte långt ifrån att jag också gjorde det. Efter det blev det studiebesök på Harrod's. Resten av dagen blev det shopping. Vi tjejer var ute och shoppade till åtta på kvällen medans pojkarna satt på en bar och drack öl och tittade på fotboll ! Vi gick ut och åt på Wagamama minst sagt underhållande. och vi hittade dit ! :) Sen återvände vi till Cheers eftersom vi hamnade i lite fel delar av stan. haha. Det blev en lite längre utekväll, trots att jag och jenny gick hem lite tidigare. vi skulle upp tidigast! Fast André somnade på Cheers.

Sista dagen åkte jag och jenny tunnelbana själva till Baker Street och Madame Tussauds. Verkligen kul. Jag är glad att vi gjorde det trots att det inte var världens billigaste. Vi klarade att ta oss tillbaka till oxford street men shoppingen lockade inte oss. Vi hade båda ont i fötterna och var trötta. Så vi gick och åt lunch på en pub innan vi gick mot piccadilly circus. Vi kom något för tidigt. Man får vara ute i god tid när det gäller londons kollektivtrafik, nu kom vi nästan en timme för tidigt ! och på piccadilly circus mötte vi j-o & andré vi gick till starbucks och fikade innan vi gick för att hämta väskorna på hostelet. och sen åkte vi tunnelbana och tåg till flygplatsen. Vi checkade in direkt och denna gången var säkerhetskontrollen lite värre. Jag fick ta av mej skorna, eftersom många tydligen har sprängmedel och annat i sulorna på skorna. Konstigt nog var det bara jag & andré som fick ta av oss. Men det gick bra. A hade en vatteflaska i sin väska och blev stoppad Leif hade en parfym till sin fru och blev också stoppad. Vi hade inte så mycket tid på oss att handla på flygplatsen som jag hade väntat mej, Vi bestämde en tid när vi skulle träffas men ingen plats. Och detta var en lite större flygplats. Som tur var träffade vi leif som sa vilken gate vi skulle åka från. Vi var nästan först på planet tack vare våra prioritybiljetter. Flygturen hem gick också bra och sen var det bra tre timmars naturbruksbussresa kvar och därefter bil hem till lönsboda. det var inte trevligt att komma hem. Pappa är sjuk, mamma är irriterad, toffie är otålig och jag blev förkyld när jag kom hem.

Så lite glada nyheter på fredagsförmiddagen skadade inte, Jag åkte till optikern i krstd bara för att få höra en andra åsikt om mitt linsförbud. Men hon sa att det inte var något problem, prickarna jag hade på insidan av mina ögonlock klassades som normala och var inte alls farliga. så nu kan jag ha linser ändå. jag ska inte ha dygnetruntlinser längre, bara endags och bara ibland. men det känns så skönt. Vi hann med lite shopping innan vi stack hemm igen. Jag vände uppochnerochutochin på min resväska och garderob i hopp om att hitta utklädningskläder till studentmaskeraden. det blev en ganska bra nödlösning äben om nästan alla var just mimmi pigg :/ Men jag var ju i alla fall unikast.

Studentfesten var great, även om jag & s klantade till det rejält och missade sista bussen. Men som tur var fixade det sej. Jag tappade rösten i fredags och har väl inte riktigt fått tillbaka den riktigt än. O E R H Ö R T ont har jag, men det får jag väl leva med. det här har nog i alla fall varit den bästa veckan på hela året. jag hoppas att den kommer att sällskapas med några roliga veckor till framöver. Det börjar dra ihop sej nu .
Nu ska jag ta och packa upp min väska efter det här dunderinlägget! :)
li.

Inga kommentarer: