fredag 11 april 2008

caligula.

Det kanske är dags för en uppdatering nu. Jag som trodde att jag skulle ha mer tid över för datorn den här veckan, utan skolarbete. Men det har blivit helt tvärtom. Jag och jenny har varit på id kommunikation nu i fyra dagar. Första dagen blev överraskande effektiv, det hade vi inte räknat med. Men sedan undrade vi vad vi skulle göra i tre hela dagar till. det var mycket dötid, men vi fick svar på frågorna som vi skulle svara på och alla var oerhört trevliga. Och det är så fint där så att man håller på att smälla av. Det har i alla fall varit en helt great vecka med jenny. Jag stannade kvar i malmö i onsdags hos malini, malin och klezmer. Jag och malini lagade mat, tittade på teven, myste med klezmer, eller Klezman som pappa säger. haha. Vi gick och la oss ganska tidigt eftersom både jag och m skulle upp ganska tidigt. När jag vaknade kändes det som om jag inte hade fått tillräckligt med sömn som om nåt stört mej. Min första tanke var att malini hade pratat i sömnen, men jag kände att det inte stämde riktigt, det var jag som hade pratat i sömnen. Det har aldrig hänt innan, vad jag vet. Jag gick mot id något för sent och fick hoppa på en buss för att hinna. Men jag kom i tid och mötte upp jenny.

Igår när vi kom till osby satt vi fast i tåget bara några meter från plattformen. Tåget stod vid Hasslarödsskolan i en kvart eller tjugo minuter. Vi missade bussen hem och fick vänta en timme. Men vi gick hem till hanna och jag fick se hennes lägenhet som var mycket fin. Kom i alla fall hem till slut och sen gick allt utför. Jag var arg på allt och alla och allt gick snett. Min ögonmakeupremover hade läkt ut i hela necessären och ut i hela väskan. Sne gick jag bara och la mej, jag orkade inte med det. Just nu kämmer jag likadant. Varför är allt likadant hela tiden? Jag gillar inte det här. Jag vill åka framåt tiden, först till studentdagen och sen hoppa över det kommande året.

Nej, slut på det här gnällandet. Idag var det busstvätt, jag och jenny själva. Men det gick mycket bra. Resten av dagen har jag bara tagit det lugnt. Tänk om alla veckor kunde vara såhär.

li.

Inga kommentarer: