söndag 10 februari 2008

this trumpet in my head.

Det har varit en bra helg, den bästa i år! :) Men åter till torsdagen. Det var matteprov och sen räknade vi tullar på ekonomin. Det var INTE en rolig dag. Men så kom fredagen och en helg kan inte börja på ett bättre sätt. hade engelska på förmiddagen, där vi för sista gången redovisade boken som nu är slut, känns skönt att inte ha den över sej längre. Hursomhelst tog jag tåget till kristianstad efter lunchen och fixade glasögonen, som inte blev så bra. Nu sitter dom där de ska, men alldeles för hårt :S Jag får ta tag i det snart. Jag fixade också tid till balfrisyr&sminkning. Men det måste också småjusteras. :) Jag mötte upp mamma och sen körde jag bilen hem med mamm i passagerarsätet. Sen skulle mamma och pappa åka till mr christer som fyller år imorn. Jag var hemma själv, lagade mat och ägnade kvällen åt Lorelai och Rory. Underbart. Jag var uppe på tok för länge.

På lördagen var det bara att gå upp i vanlig tid, det vill säga, halv sju. En snabb dusch och frukost innan moster monica kom och hämtade oss. vi åkte till malmö och gick på ilva, sen fixade vi mitt balklänningstyg. ojojoj, nu känns det att det börjar närma sej. :) Efter svågertorp åkte vi inte till malmö och hälsade på malini på statoil. Därefter hem till hennes lägenhet och till klezmer. Han hade blivit lite större och fått en ny kattlåda och ett koppel. Vi gick en yttepyttelite runda på stan och fikade och sen körde jag mej och mamma hem i 940:n. Jag hann vara hemma i tio minuter eller max en kvart innan jag stack till liza. Där vi åt lax och drack drinkar. Jag gjorde bort mej. Men skit samma. Jag stannade hos liza över natten och åkte hem efter frukost idag (lunch) Jag är glad att jag sa åt g att jag inte kunde jobba. Jag har kollat lite på ekonomin, tagit det lugnt och bara haft en skön chillsöndag. det är längesedan sist. Snart ska jag titta lite till på tullarna och handeln, sen blir det slötitt på Köping (endast för att jag vill höra det där med simpson och mats!) Sen hade jag tänkt kolla på Wallander om jag orkar innan det blir läggdags. Det är ju trots allt måndag med prov imorn. :/

/lindie.

Inga kommentarer: