söndag 24 februari 2008

cliffhanger.

Helgen började superbra och har bara gått mer och mer till det sämre. Det blåste visst i malmö men det gjodre inget. den korta promenaden till Debaser gick snabbt. Både Britta och Client var bra och det var en helt perfekt kväll. Vi tjänade en timme på grund av mej och då kunde vi ju vara ute en timme till och ändå var hemma i tid! Vi stannade ändå inte så länge eftersom det var jobbedags morgonen efter. Vi gick upp halv sju igen, pjuh. det var jobbigt. tog stadsbussen till gustav adolfs torg och gick resten av biten till statoil. det var fint men jobbigt med tom mage. sen hjälpte jag malini lite innan jag gick till tåget som var, jaa, inte som planerat. Till att börja med var inte någon ankomst, avågende tavlor igång. men precis när jag kom in på centralen så kom mitt tåg in. när tåget äntligen kom iväg meddelade de att vi inte kom längre än till hässleholm, igen! och jag orkade verkligen inte åka de där bussarna. det var nog tre fyra hundra (kanske inte riktigt, jag har inte så bra uppfattning på sånt där!) men det var många i alla fall och bara tanken på att först hitta rätt buss och sen få en plats med mina tunga väska, nej, jag tror inte det. Jag ringde till mamma som sa att hon skulle vara där när jag kom, det var hon inte för det hade varit ett träd över vägen. när hon äntligen kom fixade vi lite grejor och vi tog äntligen tag i det där med smyckena efter inbrottet. så nu är det gjort. sen handlade vi på maxi. klockan hann bli så mycket att jag knappt hann vara hemma mer än en timme, sen var det dags för nästa sak på schemat. jeanettes, mikaelas och patriks isdisko! fotade i den för övrigt kalla ishallenoch sen fick pappa komma och hämta mej. jag var så trött. somnade som ett barn och sov lika gott. idag har jag knappt gjort något. Svenska c uppgiften är snart avklarad. men jag orkar inte mer just nu. det får bli imorn. snart blir det middag och sen jobb på det. ååh, jag längtar redan hem.

/lindie.

Inga kommentarer: