söndag 5 september 2010

if I had eyes

Innan jag åkte lovade jag mamma att skriva mer än malin gjorde. Det visade sig vara svårare än jag tänkt mig. :) När man inte har tillgång till egen dator, måste betala minst $4 för en timme och när datorerna är de segaste man kan tänka sig, då gör man hellre något annat. För allt man gjorde i Australien var mycket roligare än att sitta vid en dator. Jag är så glad att jag skrev dagbok varje dag istället. Det är så underbart kul att läsa redan nu. :)

Men som sagt nu är jag hemma. Dags för nya äventyr, men inte ute i vida världen, utan i Lönsboda. Jag är inte deprimerad längre, men tro mig det har jag varit. Det är en rejäl omställning en kulturkrock. Allt är så "no worries" och så kommer man hem till petiga Sverige och Lönsboda, där man inte kan göra nåt förrän ALLA vet. Det är svinkallt och i Darwin är det kokhett och underbart! Människor är omtänksamma och öppna och inte sköt-dig-själv som i Sverige. Åh ja, jag saknar det allt! Det var så skönt att ha sitt liv i en väska, packa ihop och dra om det inte fanns något jobb eller nåt annat kul, eller helt enkelt om man tröttnat på stan. Nu är jag fast här så istället för att flytta på mig flyttar jag på mina möbler och låtsas att jag är någonstans där det är varmt och gömmer mig under duntäcket.

Jag saknar mycket men mest saknar jag Sam.

li.


Inga kommentarer: