måndag 11 augusti 2008

let's buy happiness.

det har hänt en hel del fast ändå inte så mycket sen jag skrev sist. Jag har hunnit bli ett helt år äldre. (: Jag var superstressad när jag kom till jobbet halvt sovande i måndags förra veckan. Första morgonmötet och nästan alla var där, en del nya ansikten också. De babblade på och jag hängde inte med så bra. Tommy blev stressad när han kollade på klockan och sa: "Nej, nu är klockan fem över nu måste vi skynda oss! Men först ska vi sjunga för linda, för hon fyller år idag!" Piiinsamt, men ändå lite kul. En massa hurrande och när jag kom tillbaka efter lunchen stod det en ros på mitt skrivbord. Redan så snälla efter så kort tid. Eller kort och kort. Jag har redan varit där en månad, helt ofattbart! Det kommer att gå snabbt där. snart har det gått ett år. (: thhiii. kanske inte riktigt. Födelsedagen var riktigt bra trots att inte ens malini kom hem. jag mamma och pappa firade och sen kom mormor lite också. För att vara lite materiell som jag ju är så måste jag faktiskt berätta vad mina snälla föräldrar gav mej. Min drömmobil och en råsaftcentrifug, så nu kan jag göra egen juice. (: jeeej.

Jag har knappt hunnit komma tillbaka till verkligeheten efter emmaboda, jag vill inte riktigt inse att det är ett år kvar till nästa eller om jag ens är hemma då. det känns inte bra. Denna helgen tog jag det lugnt och det behövdes. jag har varit så trött i veckan att jag inte har kunnat hålla ögonen öppna. Fredagen spenderades i nybygden, eftersom regnet stoppade oss från att cykla/gå in till osby. dagen efter var det stök och fej. h var här och grävde och hade sej på dagen och sen blev det kräftskiva för släkten. det blev en trevlig och lugn tillställning. I söndags sov jag länge för första gången på typ en månad känns det som.

Just nu är det både mycket och lite på jobbet lite konstigt, men det är så mycket med prislistan. Larmet gick i vagnslidret idag igen och jag var TVUNGEN att gå ut på lagret och lämna posten och jag blev nästan döv, fyfarao vad jag fick ont i öronen. När jag körde förbi busstationen såg jag emma så jag plockade upp henne och körde hem. trevligt med lite sällskap. (:

Nåja, denna dagen var trots allt ganska jobbig, ska jag orka upp i tid imorgon är det nog bäst att börja gå och lägga sej nu så är jag kanske i säng vid elva. haha

ciao.
li.

2 kommentarer:

Anonym sa...

flyttar till lorensborg

Anonym sa...

discodancing, men snart är det malmöfestival!

take care.