söndag 17 april 2011

cherry-coloured funk

I torsdags satte jag mig på tåget till malmö för tredje gången på två veckor. Tåget var försenat som vanligt. De hade tydligen glömt att stanna i Älmhult och fått vända och köra tillbaka. Därför fick de sätta in ett nytt tåg från centralen och vidare och jag var hemma hos malin en timme senare än jag skulle. :) Vi köpte ny mobil till malin och gick på stan. Fikade superlänge innan vi gick hem till bodekullsgatan. Sen åt vi mat och jag sköt upp hemresan ytterligare en timme, vi drack vin och spelade uno. Mycket mysigt.

I fredags åkte jag mamma och rocky in till stan för att fixa lite småsaker. Bland annat en jättefin namnbricka till Rocky, så att han inte kommer bort om han rymmer. :) Ska lägga upp en bild på det senare. När vi kom hem fick jag nåt infall att jag ville gå på cirkusen i byn, så jag frågade mikaela. Vi var på den minsta cirkusen jag varit på. :) nästan lite pinsamt... tihi. sen mötte vi upp elin och gick till pubben och åt.

Igår var inte mycket att tjoa över. Vaknade deppig, illamående och med ont i halsen. Mamma deppade ner mig lite till och sen hade hela dagen gått. Jag sa nej till att träffa tjejerna och låg istället hemma i sängen och tittade på film. Ganska härligt ändå, med tanke på att de senaste helgerna har varit minst sagt hektiska... Göteborg.malmö.malmö... och nästa vecka är jag på det igen. Idag hade jag tänkt tvätta båda bilarna. Nu är det ju officiellt vår! :)

li.

Inga kommentarer: