tisdag 29 mars 2011

gothenburg

Jag och mikaela hade en grym helg i Götet. Tog tåget upp på lördagsmorgonen. Soligt och fint traskade vi genom Göteborg med alla väskor i solen med vårjacka, converse och solglasögon. Checkade in på fint vandrarhem och styrde kosan mot Svenska Mässan och TUR-mässan . Massor MASSOR med folk och montrar och irr. Vi tog oss en fika, gratis glass och senare även en varsin öl. Snackade med mina swansonare och kikade i montern med min förhoppningsvis kommande skola. :) Styrde våra små tygskor tillbaka mot vandrarhemmet  och köpte vindruvor istället för vin. Gick på supernice restaurang Oj vad gott det var. Precis när vi skulle gå kom bosse, boye, christina och johanna. Av alla restauranger i hela göteborg gick vi till samma. Lite skumt tycker jag allt att det är.

Därefter började intagandet av alkohol börja märkas på oss och det spårade ur ganska snabbt. Jag tror att vi var tillbaka på rummet innan 12. haha. söndagen spenderades i Nordstan med shopping men konstigt nog blev det inte så mycket shoppat. När det äntligen var dags att gå på tåget hem fick vi höra att man inte kunde åka om hässleholm och istället hade de satt in en buss. BUSS! Trodde att vi skulle svimma. Vi trängdes in i en liten liten buss och fick sitta i varsin ände av bussen. Jag hade dock en liten underhållande tjej på 8år bredvid mej. Jisses vad jag skrattade. Lägger upp lite bilder från helgen senare när jag har snott några av mikaela och lagt in mina egna.

Inga kommentarer: