torsdag 18 december 2008

fourfourfour.

Trött, det är vad jag är. Igår var en grym dag. Jag började jobba klockan åtta, vilket gjorde dagen helt bakvänd. Tänk vad en halvtimme hit och dit kan göra. Jag körde posten som vanligt och sen hoppade jag på tåget till lund. Mötte upp malini och gick till af-borgen. fort som attan. stress, hälsa på alla, kaos. Så kan man sammanfatta den första timmen i lund. Inget märkvärdigt. inget nämnvärt. Sen började teatern. Döda utan gravar. Nu ångrar jag att jag inte så en tidigare föreställning, för jag hade god lust att se den en gång till. det var jättebra och skådespelarna var verkligen helt perfekta för sina roller. När föreställningen var över, skulle väggen rivas och allt plockas ihop. chokladbollar & drömmar avnjöts under tiden. sen blev det öl, pommes och dött djur tillsammans med muffinman i röda rummet, där skådespelarna som sparat hår och skägg nu gjorde sig av med detta. Efter en stunds skratt begav jag och malini oss mot sista tåget hem. Då var klockan halv ett. Jag var trött. Men när vi kom till malmö gick vi till gustav adolfs torg och hängde vid glasburen ett tag. Lite chockerande att folk står där på torget en onsdagnatt klockan halv två och bara hänger, Men det var trevligt. Klockan var halv tre när jag stupade i säng på falkenbergsgatan. Och tre, fyra timmar senare var det bara att gå upp igen. Det var jobbigt, mycket jobbigt. Men helt klart värt det. Jag kom på tåget en hundradels sekund innan det gick. tuuur. Jag somnade på tåget och vaknade utanför osby. Gick till jobbet och resten av dagen är bara en enda gröt. Jag förstår inte riktigt hur jag har orkat men det är mycket kaffe inblandat. Jag slocknade i sängen efter julkalendern idag och vaknade för en halvtimme sen. Då gick jag in till mamma och sa nåt i stil med. "Var är Toffie? Varför har ni inte sagt nåt? Va?" mamma frågade vad jag menade, men jag bara gick. in i duschen och där vaknade jag. nu vet jag inte om jag kommer att kunna somna igen, men hursomhelst så måste jag nog krypa ner i sängen i vilket fall som helst. för imorn ska jag, tro det eller ej, börja tidigt igen. Julledig? no way!


goodnight.


li.

Inga kommentarer: