söndag 14 december 2008

fear, faith and friends.

Imorse svaldes sista tabletten i min penicillinkur. och för första gången på två veckor känner jag mej full av energi. Trots att jag samtidigt känner mej lite trött. Svårt att begripa. Ja.

Igår blev en alldeles utmärkt dag. Jag är glad att jag inte bara satt hemma. För då börjar jag bara tänka på en massa jobbigt om framtiden. Jag åkte till Älmhult vid halv fyra tiden för att kolla på Linneas luciatåg klockan fem. det var mycket fint, så fint att jag rös. Jag kände mej nästan lite dum... När lucian var över återvände vi hem till collins och drack glögg och åt pepparkakor och skumtomtar. Sen stannade jag på pizza. Christer tyckte att det passade ganska bra eftersom lucia kommer från Italien. haha. Linnea kom hem och försvann och kom hem igen. sen var klockan tjugo i tolv. Vart tog tiden vägen? Jag satte mej i bilen för att köra hem, men tog ett varv inne i älmhult och vilka hittar jag där om inte lina & co ! Så jag skjutsade dom till speakeasy innan jag styrde bilen hem, hem till min säng.

Idag vaknade jag tidigt, men inte självmant. Mamma och pappa skrek och la golv och toffie som har varit hängig ett tag håller på att ta igen alla dagar utan skall så hon skäller mest hela tiden. Jag har i alla fall tagit tag i mitt rum idag, med all energi jag har nu så måste jag ha någonstans att göra av den. så jag ändrade om på rummet. Snart borde jag sätta in alla viktiga papper i mina pärmar. Det är nästan ett år sedan jag gjorde det sist, så det har blivit en hel del. men det får nog räcka med gjorda grejor för idag. Jag ska snart hoppa in i duschen och sen blir det tidig läggdags med läsning.

Matlådan får jag inte glömma.

ciao.
li.

Inga kommentarer: