onsdag 5 november 2008

teenage poetry.

Det har varit en tung dag på många sätt och vis. men mest i huvet. usch jag gillar inte sånt här. Dagen gick i alla fall hyfsat bra och jag kom hem efter många om och men. det var mörkt och susanne undrade om det var mycket vilda djur ute. jag svarade nej och gick ut till bilen. Bilen startade inte. Jag ringde till pappa och skällde. Han sa att det var mej det var fel på inte bilen. Och jag blev ännu argare. Till slut fick jag igång helvetet och körde till posten, stängde av bilen och gick in där med två snortunga backar. och postgubben öppnar inte luckan utan jag får stå och vänta och tanten bredvid mej skrattar och säger att jag har mycket post. eeeeeh ja! och sen när är det kul va? Går ut till bilen igen och får knappt igång den. Och när jag får igång den är det imma på alla rutor igen. Jag orkar inte vänta så jag chansar och kör lite på känn. Gasar och rusar i ren frustration oj vad arg jag var. På allt i hela världen. Jag är på väg ut mot nettovägen när jag ser blåljus. Jag blir rädd och kör om naturbruk istället. Jag hade nog kunnat spotta polisen i ansiktet om dom hade stannat mej så jag tog det säkra före det osäkra. När jag kör där på den lilla vägen börjar bilen lukta som en jättevarmt kassettband. Ja, bränd plast typ. Jag ringer till pappa som naturligtvis inte svarar. Jag blir trött och kör ändå. Inget bra på radion och inget batteri på mobilen. så med en hörlur i ena örat och plattan i mattan befinner jag mej i svenstorp och tvärnitar framför en älg. Bara för att jag sa att det inte var några vilda djur ute? Kör hemåt efter tvärniten efter en sölbil som inte kan köra i rondellen. Gör mej ännu mer förbannad. Kör alldeles för fort på gårdsgatan och kommer hem. Den nedrans bildörren går alldeles för lätt att öppna och åker igen gång på gång. Sparkar upp den tre fyra gånger innan den stannar och jag kan kliva ur bilen som tog mej hela vägen hem, konstigt nog. Jag är hungrig och hoppas på god mat och kommer in till BRUNA BÖNOR! AAAAH. Nu vill jag bara gå och lägga mej så att denna dagen tar slut nån gång. Det positivaste (ja, så heter det hos mej) idag måste vara mailet jag fick idag. Det stämmer - Jag är en solstråle - men inte idag.

li.

Inga kommentarer: